Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Stallbloggen - Ibland förstår jag mig inte på människor...

Av Nicole (Niki) - 23 februari 2012 19:01

Nu är det en ganska stor häst, kanske en sådär tio- åring som berättar om sin dag.


Hej bloggen!

Ibland förstår jag mig inte bara på människor. Idag också så gav en flicka mat åt mig, ute, förstås, där jag stod och skrapade med hoven i marken i längtan på maaaaaat <3<3<3 Alltså en flicka gav mat åt mig, och gissa vad? Jag hade ätit allt från bunken där maten från början var, men jag klottar ju ganska mycket, så det fanns en del på marken. Och det smakar ju lika gott från marken som från bunken, så jag började äta. Men flickan tyckte inte det... Hon tog i grimman och smackade för att säga 'Kom nu, nu går vi' och jag hadde inget annan val än att följa med, även om det fanns SUUUUPERMYCKET mat kvar på marken. Jag kände doften av den och vände mig flera gånger och tittade på den... Men sedan kom det en annan häst och åt upp allt, utan att människan som sadlade honom lyfte ett finger för att hindra honom. 

 "Hallå häst, det där är min mat!" gnäggade jag till honom men han ignorerade mig totalt... Och om jag hörde rätt (såklart att jag gjorde) så fnittrade han åt mig, elakt. Jag blev arg och skriade riktigt ordentligt åt honom... Men flickan sa '' Shh, luuuuuugn'' och så lugnade jag ner mig... Konstigt vad ord kan göra under.

Annars var dagen bra, vi galopperade mycket med flickan på hennes timme och det var kul med lite omväxling :)


Hästiga hälsningar,


JAAAAAAAAAG ;D


PS. Jag undrar vart flickan tog vägen sedan...? Hon steg in - jag har aldrig förstått hur dom kan gå på två ben - i en konstig grön sak som det vimlar av på den stora vägen med det konstiga underlaget... och det finns så många färger av dom! Undrar vad det är... Men i alla fall, den konstiga gröna saken galopperade snabbt bort, fast den inte hade några ben! Jag har nog sett sånädär underliga grejs förr också, men varje gång jag ser den undrar jag vad det kan vara...? Men tills dess kallas dom sakerna dom-konstiga-sakerna-som-kan-galoppera-utan-ben! 


PPS. Det var en lång PS. xD

 
 
Alva, officiell HP nörd

Alva, officiell HP nörd

24 februari 2012 19:29

sv: Ja, det heter den.

Vilken häst?

http://www.alwaforever.blogg.se

Nicole (Niki)

27 februari 2012 14:28

Ari

 
swaxu

swaxu

24 februari 2012 21:14

Hejhej, följa varann via bloglovin? :D
http://swaxu.bloggplatsen.se

http://swaxu.bloggplatsen.se

Nicole (Niki)

27 februari 2012 14:28

Visst, gärna ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nicole (Niki) - 29 juni 2012 20:37

är typ halft olovligt på datan men... JA OCH DET VAR LIVET. URSÄKTA ATT JAG INTE SKRIVIT HÄR. JAG KOMMER ATT PAUSA IGEN EFTER MITT INLÄGG OM RIDLÄGRET - NÄSTA ALLTSÅ. ENMNEMNEM. JAG KOM HEM IGÅR FRÅN MIN MORMOR SOM VAR I UNGERN OCH VI VAR...

Av Nicole (Niki) - 13 juni 2012 20:29

HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJ FOOOOLK :DDD   jAG HAR INTE ORKAT BLOGGA PÅ SISTONE OCH ... HJÄLP 47 OLÄSTA BLOGGLOVIN'- MEDDELANDEN... OCH JAG HAR KLIPPT HÅREEEET :ddd   Jag ser ut så här... ungefär.   Jag ser ut så här om jag har sm...

Av Nicole (Niki) - 31 maj 2012 19:55

Hej folk.   ORSAKER VARFÖR JAG INTE HAR SKRIVIT 1. DATAN HAR VARIT SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPERSEG. NÄTET SÖLAR SIG FRAM. 2. JAG HAR INTE ORKat. 3. min morsdagsgåva blev aldrig klar, så jag orkade inte kämpa med den. 4. j...

Av Nicole (Niki) - 12 maj 2012 19:03

hej människoooooor :d   jag har tråååååååååååååååååååååååååååkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigt.   mamma tjatar om någo jävla sopor... bläääh...   menmen... imorgon är det morsdag och jag har hittat på den perfekta MORSDAGSGÅVAN... MEN MER FÅR...

Av Nicole (Niki) - 8 maj 2012 16:52

idag är det den 8:e i 5:e.. eller?   8 var mitt favvonummer men... tror nån försöker signalera att 8 inte är en tillitsfull siffra o.o  jag tror PÅ ALLT ÖVERNATURLIGT MEN ...  *.* ÄNDÅ TROR JAG INTE ATT GUD FINNS :D menmen...   DAGENS HISTO...

Presentation


Jag är en äkta sommarmänniska... Jag heter Nicole men vill helst bli kallad Niki :3

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards