Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Nicole (Niki) - 2 mars 2012 15:28

mutter


Jag e lite nere idag... Så gör mig en känst och skriv en kommentar men en positiv sak om mej så blir jag glad :D


Idag var det andra mars och igår var det första april. Min ena kompis började skratta, och hon skrattade ihjäl sig. Typ.


 Jaaaaaaaaag <3 E somsagt lite muttrig idag.

   MÅÅÅÅRRRRAAAAN <3<3<3<3 Lagade den fö några veckor sen ^^

   

Mårran, stor bild ^^


Idag så skulle vi skida, och alla typer som bor i södra Finland vet att idag var det ORDENTLIGT  hemskt slaskväder. SLASK skulle man ej få uttala, ordet SLASK för slask med sig...


Så... istället för att skida (det var så förbannat blött och slaskigt, skidorna förstörs) så gick vi ut och byggde världens awesomaste snöskulpturer. Okej, pojkarnas var INTE så azum. Erika och Alva gjorde en STOR Mårra, större än min på bilderna. En typ o en annan gjorde den sistnämndas hund. Pojkarna... Öh...gjorde saker som... öh... gissa. Tänker inte skriva det sidusidu (sidu = ser du) här på min najjsiga blogg, jag vill INTE att jag eller de som läser här ska bli smittade av den förbannade snusksjukan. Jaja, en annan flicka gjorde en slags staty...

OCH JAG OCH JENNI gjorde Vesuvius några sekunder före det pyroklastiska flödet (stavning???) skulle kväva, förinta och täcka hela staden Pompeji och dess grannstad Herceculanium, eller vad det nu heter, med aska.

Kolla in... Har lite fixat bilden, för att man inte ser så bra, allt är vitt ^^

 

Jaja, här är den som jag lite fixade... Gjorde så svagt som möjligt, men jag laddade upp Gimp för en eller två veckor sedan, så är inte så hemskt van vid det... Och det var faktist en Photoshop- kurs jag gick på å sommaren, inte på en Gimp- kurs xD

 


 Den originala bilden, bra om ni ser nåt. Det var dåligt ljus och dessuton så tog jag bilden med min telefon, kvickt... olagligt i skolan... ehe ehe ... xD

Men gissa vad?!? Idag när jag gick hem från konstklubben, kände jag på mig att den säkert var förstörd men jag blev ÄNDÅ ledsen när jag såg att vår vackra vulkan var förstörd... Vi var ju typ dom enda som gjorde nånting som HAR med skolan eller skolämnen och göra... Stackars Vesuvius, och STACKARS Pompeji D:


POMPEJI FÖRSTÖRT ÄN EN GÅNG - VESUVIUS OSKYLDIG


Bra tidningsrubrik, vah? :D


Jag är faktist hemskt intresserad av historia... det är så facinerande att man kan veta vad som hänt förr i tiden... WOW. Vi såg faktist en film i hissan om Hercekelutanium eller vad det nu hette. Och den var SJUKT spännande... Men jag tänker inte berätta nåt mer om filmen, sidusidu, du får själv se den...

Och dessutom rekommenderar jag Kim Kimselius bok "Tillbaka i Pompeji" - det är en historisk roman; handlar om en flicka som är på skolresa i Pompeji och så reser hon i tiden utan att hon vet om det och hamnar i ett levande Pompeji, före vulkanutbrottet. Den är spännande!!! LÄSLÄSLÄS. 


Ja och sen så hadde vi roligt men Jenni, vi pratade om  en grejj som finns på YouTube. Sen så typ lekte vi att det kom en Mårra i en vargfilm så där mitt i allt... Läs här:


Wolfen kom till en fördjupning. Där nere låg en död varg.

Och en Mårra som stod och såg på honom.

Han...VÄNTA LITE. En Mårra. I EN VARGFILM???

Wolfen: WHAT THE HELL ARE YOU DOING IN MY MOVIE???!!!???

Mårran: GRRRRRRRRRRRRR.

Wolfen: AND WHAT'S YOUR NAME AT ALL???!!!

Mårran: Grrr.

Wolfen: Can't you say enything else??? That GRRR is soo...

Mårran: Grrr?

Wolfen: So, so... ehm... stupid. 

Mårran: Grrr!!! Grgrgrgrrr!!!

Wolfen: Oh my god, she is trying to say something! What can it be??? I don't know, I'm not a Mårra. Why not?                          Because I'm a wolf! A cool and pretty one.  So, your really stupid Mårra, leave my... ehm... friend, who I                    don't know who it is, ALONE!

Mårran: Grrr Grr!

Och så strövade Mårran bortåt och kom en vacker dag tillbaka...


Ojdå, jag hittade visst på lite mer än vad vi sa... Men vi spelade teater tills typ "what the hell are you doing in my movie" och skrattade ihjäl oss. Typ.


Nåjaaaa, har just ätit en och en fjärdedels pizza (en såndän beställd) och känner mig rätt mätt nu ^^ Nåjaa.. tror jag ska börja avsluta mitt triljoner bokstäver långt inlägg, sååå... hoppas ni e nöjda, detta är som för att betala tillbaka mina skulder för att inte ha skrivit på länge...


Haha, gissa vad jag lyssnar på just nu??? ANGRY BIRDS RIO SAMBA <3<3<3 DEN ÄÄÄÄÄGER <3


Och nu på ANGRY BIRDS SONG <3 DEN ÄGER OXXO ;)


Hejdå, tror jag måst avsluta...lite ^^


NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Ps. Stallbloggen kommer det två stycken av om jag hinner imorron, längta!!

Presentation


Jag är en äkta sommarmänniska... Jag heter Nicole men vill helst bli kallad Niki :3

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards